recycling2athens.punt.nl
Laatste artikelen
Gisteren in Bratislava aangekomen, op plekken waar we de heenreis ook zijn geweest. Het weer was prachtig en in de verte zag je al hele dikke donkere wolken aankomen. Tijdens het skypen brak het ineens los, daar was de aarde aan toe een hele dikke plensbui. gelukkig zat ik onder een afdakje..

De fiets is gemaakt met aan beide kanten een stuk metaal eraan vastgelast.. en hij houd het goed. Proberen sanne te smsen om een adres en naam van een jongen daar waar eventueel de fiets achtergelaten kan worden... hij is ingecheckt in een hostel. voordat ik weer terug ben zijn we weken verder en vanaf nu is het alleen maar weer losse steentjes paden. voor mijn gewicht op die dunne wieltjes van deze ligfiets bijna niet te doen. vergelijkbaar bij fietsen in strand zand. al skypend wat opties uitgezocht via google.. welke treinreizen en busreizen er vertrekken naar Nederland... Vrijwel alle snelle treinen accepteren geen fietsen en met een boemeltrein kan je net zo goed fietsen. Er gaat een bus voor een redelijk bedrag rechtstreeks naar Nederland vandaag, voor alle reizen geld bijna een reservering maken, maar ja dat gaat wat moeilijk als je geen online bankieren hebt om online te betalen. Dus vandaag ga ik even kijken bij het busstation wie weet kan ik daar een kaartje regelen en dan laat ik de fiets daar achter bij een kerel die ook dol is op fietsen.. het hostel had hem gebeld en hij kwam gelijk. dus maakt ik in Nederland wel een nieuwe ligfiets voor Sanne.

Dag Familie!

Mijn God, wat een verhalen alweer! Ik ging dus alleen verder en ik ging de grens over met mijn fiets. (lees moeizaam) werdt meteen weer opgepakt en terug gebracht. Die fiets viel te veel op. Heb dus mijn fiets achtergelaten en ben gaan lopen. Meer mijn styl weetjewel! Rollend van het lachen
Ik ben wonderwel met de trein naar bucarest gekomen en ben nu onderweg naar de Bulgaarse grens. Schijnt allemaal water te zijn maar affijn! Ik kiek wel eebm. Athene is onderhand niet meer mijn doel, maar ik herstel mijn vorige doel, nml Jeruzalem. Toe, twijfel niet alsjeblieft! Ik haal het echt wel. Er is alweer zoveel moois gebeurd sinds ik alleen ben gaan verder lopen, dat ik echt het idee heb dat ik wat met die Zegen (want dat is het) moet gaan doen. Ben ook alles weer kwijt geraakt behalve mijn tandenborstel. Dus ik heb ook geen mailinglist meer. Zou iemand dat op die site willen zetten recycling2athens.punt.nl Dus ja, zit nu ff in een orthodox klooster. Erg aardige broeders, maar alleen het hoofd spreekt goed engels. En ik ben ECHTE gypsies tegengekomen! Errug koel!
Heel vriendelijk en gaven me meteen schone kleren en te eten enzo! Heel vet!

De groetjes aan Ali, Lisa en Oma!! Maak jullie geen zorgen, jeweetog wie er voor mij zorgt. Glimlach MAM!! Gefeliciteerd alvast met je verjaardag!!!Rode roosRode lippen en jij ook nog Dirk!
Ik hou van jullie!! En het zal wel een tijdje duren voordat ik weer kan internetten dus maak jullie geen zorgen!

LOVE!

Rienk

16 mei
bah.internet werkt niet goed even als de computer,de sfeer in het hostel is onaangenaam, mijn reisgenoten zijn hun eigen weg gegaan en ik ben in afwachting tot ik met mensen mee kan rijden waarbij ik waarschijnlijk ook nog eens extra moet gaan betalen omdat de host niet kan rekenen... voel me klote nu en wil naar huis of de mogelijkheid hebben verder te kunnen reizen.

17 mei
nog steeds het hele hostel wbt gasten op mij na leeg...zullen vast allemaal wel weg blijven vanwege het trage internet en een computer nog voor het communistise tijdperk...maaar de zon schijnt en ik ga de Pest kant even verlaten deze middag heb ik besloten dus naar en door de Boeda zijde van de Donau te lopen.

wauw, wat een geweldige middag was dat, zelfs in mn eentje gewoon echt me haast thuis gevoeld hier in het zonnige doch niet meer tropisch warme Boedapest. Echt voor mijn doen vet de toerist uit gehangen en veel foto's dus geschoten...het Sziget terrein verkend en kwam nog een Hongaar tegen met een evengoed zelfbouwligfietsvehicle als waarop wij zijn gaan fietsen, even gebabbeld, gecomplimenteerd en ik ben echt op heel veel plekken geweest waar ik geweldige wildkampeer-slaaplaatsen heb kunnen ontdekken, zelfs in de echt toeristischere gebieden van het beter onderhouden gedeelte van Boeda. Vet blij iig geval en vanavond al die hongaarse huf.s en ft.s proberen te verbrassen, wat niet mee valt, ondanks dat ik aan het begin van de dag maar 700ft had,wat neer komt op 2.50 euro ongeveer.Maar tjaa ik kan nou eenmaal enorm spaarzaam omgaan met geld zonder eronder zelf te hoeven lijden, want ik heb mezelf getrakteerd op diverse heerlijke verse broodjes, ijs, fruit, kleding en al dat soort dingen...vanavond denk ik ook nog maar even uit te gaan dan maar want leuke plekjes heb ik al voldoende gespot en verkend.. nu tijd voor wat relaxt daar rond hangen en alles wat ik aan geld over houd had ik al beloten te geven aan een van die geweldige straatmuziekantje hier in de metro-tunnelstelsels.

19 mei
wauw...vannacht rondom 01;00uur terug in groningen na een rit van meer dan 12uur tesamen met een gepensioneerd Fries echtpaar die me een lift vanuit Boedapest hadden aangeboden en tijdens de rid hebben getrakteerd op kofie en heel veeeell eten, me voor de deur hebben afgezet zodat ik na mn spullen op mn kamer gedumpt te hebben ik tot mn verrassing mn kamers een stuk netter had achter gelaten dan verwacht, mn simkaart met pukcode geactiveerd, bellen en even later sta ik temidden van het gezellige feestgedruis op het de laatse dag van het flatfeest,kwam hoop bekenden tegen, maar niet al te laat gemaakt,want ook nog een hoop te doen gehad op mn flat en het even laten bezinken dat ik weer hier ben, want anders voelt het ook maar zo surreel.even fijn slapen want in Boedapest was het voor mn mee-lift-terugreis ook erg gezellig laat geworden..hahaha, vanavond weer partyyyyyyy!!!!! Groningen:ik ben er weeeer!!!XD

Lees meer...
ik zit op een prachtige camping..

het fiets frame is gebroken..  morgen zal als het goed gaat een neef van de camping eigenaar het proberen te lassen.. hopenlijk lukt dit anders wordt het trein en bus werk en is de reis afgelopen... heb er kunnen douchen en er was wifi verbinding wat de eigenaar zelf nog niet wist.. wie weet haalt hij er nog wat meer mensen mee binnen door het te gaan promoten haha!

hopenlijk op de goede afloop van sanne's fiets...

Lees meer...

ik ben op dit moment in Gyor waar ik even lekker ronddrentel. zit nu aan de andere kant van de donau dan de heenreis en hier zijn veel zandpaden.. als het zou regenen zou je er niet eens doorheen komen. maar ik heb geen haast meer kilometers te maken dus gaat lekker zijn gangetje. Geen zin om naar huis te gaan nog en dat hoeft ook niet, neem lekker mn tijd ! een reis in je uppie is altijd goed om bij jezelf te komen.

eergisteren werd ik een kroeg binnengesleept en kreeg allerlei drankjes leek allemaal heel vriendelijk. toen ik een wifispot opzocht om te emailen kwam een groepje jongeren om me heen staan en wouden mn ipod hebben en wilden me meenemen. zaten al aan mijn fiets te slepen en al. gelukkig dat ik door die drankjes niet ver genoeg heen was en nog genoeg helder was om heel duidelijk te laten weten dat ik nog sterk genoeg en bij was... gelukkig is dit goed afgelopen dus... iets te spannend zoiets. In het een bos geslapen en kampvuurtje gemaakt... lekker wind mee en mooi weer dus het is nu, nu alles weer wat tot rust is gekomen weer een positievere warmere noot ..

{YOUTUBE}sYFxRDritS0{YOUTUBE}

Lees meer...
Als zo vaak deze reis heb ik wind tegen als ik met zwaar gemoed Boedapest uitrijd. Het meisje -mijn meissie, en ik zijn uit elkaar, na een week van voor mij niet altijd te begrijpen stemmingswisselngen. Ze voelde zich naar mijn idee buiten gesloten en hoewel dat volgens Sanne en mij (Samson) volledig onterecht was en naar ons idee een uur de tijd namen om de kleinste futiliteiten eindeloos te nuanceren opdat ze zich niet langer buitengesloten zou voelen is dat niet gelukt. Nu een dag later ben ik verdrietig om wat niet is maar had kunnen zijn. Als we samen langs de Donau waren gefietst hadden we lekker rustig aan kunnen doen en alle tijd voor elkaar gehad in een prachtige omgeving. In Duitsland hadden we dan over een week of wat de trein naar huis kunnen pakken en... Maar het heeft niet zo mogen wezen en dat is toch vooral, heel jammer!

Als Sanne zich buitengesloten gevoeld zou hebben had ik dat vreselijk gevonden, maar dat had ik wel kunnen begrijpen want ik had enkel oog voor mn meissie. Dat ze zich buitengesloten voelde snap ik niet, maar begrijp wel dat een gevoel dat iemand heeft niet altijd op rationele gronden is te verklaren. Verliefdheid, depressief zijn of je buitengesloten voelen zijn er voorbeelden van. Waar komt het vandaan en wat doe je er al dan niet mee??

Terwijl ik zojuist voor de zesde keer heb zitten schijten vandaag besef ik hoe ontzettend veel moeite ik gedaan om t mijn meissie naar de zin te maken. Ik heb me zo erg ingehouden dat ik er letterlijk niet van heb kunnen kakken.

Terwijl mijn meissie al weer lang en breed thuis zit begin ik eindelijk te snappen waarom ze zich buitengesloten voelde; omdat ik me afgesloten heb... Ik vond in een vliegtuig stappen en 50 kilometer op een elektrische fiets rijden niet echt een wereldprestatie, maar begreep wel dat het voor haar een grote overwinning op zichzelf was... Mijn gedachtes daarover heb ik zoveel mogelijk voor me gehouden.
Het lijkt misschien mooi en romantisch als je die korte filmpjes ziet, maar we hebben toch vooral verschrikkelijk veel uren gefietst elke dag de afgelopen 6 weken om toch maar Athene te halen...
Dat we ons Waterloo vinden aan de Roemeense grens en dat we Rienk daar ook weerzien die alleen was verder gereden, een moment opname van een reis die ik nog geen moment heb kunnen overdenken. In die zin ben ik mezelf voorbij gefietst, en snap nu eindelijk waarom mijn meissie zich buitengesloten voelde.

Gedeeld geluk verdubbelt zich. de dorpjes af te hebben afgestruind naar een wifi punt om het leed wat te verzachten. Hongarije is echter te mooi om er doorheen te jagen. Dit weekend haal ik de trein sowieso niet en er ligt nog een flinke col aan onverwerkte indrukken.

Het weer is goed en zelfs de wind waait niet meer tegen. Ik ben in een dorpje waar we op de heenreis ook door kwamen en zie op de inmiddels bekende rotonde dat ik mijn gevoel had moeten volgen, maar met drie eigen wijsjes kreeg Rienk hier de vorige keer het voordeel van de twijfel. Als ik nu op de pedalen ga staan ben ik morgen in Wenen, maar ik wil nog ff langer genieten van de voordeeltjes die dit land Hongarije biedt. Een terrasje pakken kost hier zelden meer dan een euro per consumptie. Voor een halve liter bier betaal je 90 cent en koffie kost 50 cent zelfs op de mooiste terrasjes... Sigaretten kosten hier 2,50 per pakje en shag ook. Wel is het zo dat ze de shag hier anders snijden en vooralsnog heeft alleen de lidl hier de shag zoals wij die gewend zijn en die kost 770 forint en 300 forint is 1 euro. Met ontzetting hebben we geconstateerd dat het uit kan om met het vliegtuig naar hier te vliegen om shag te kopen... Op de goeie dagen betaal je 29 euro voor een retourticket en je mag 2 sloffen meenemen... En dat kan dus uit.
Verder kost brood hier 50 cent per kilo, ze lijken op ons witbrood maar groter en luchtiger.Huizen zijn hier aan de Donau te koop vanaf 3 miljoen forint en dat is omgerekend 10 duizend euro. Wie me kent weet hoezeer ik de kapidwalistische levenswijze verfoei maar het geld, en zelfs het grote geld ligt hier letterlijk voor het oprapen.
Het goedkoopste lappie grond wat ik tot dusver te koop heb zien staan was 120.000 forint 60 bij 20 meter en het liefst had ik ff contant willen afrekenen ... Het hek er omheen was al meer waard.
Er zijn hier echter ook vele vergeten properties... waarvan de eigenaar onvindbaar is en het landgoed zichtbaar al minstens 10 jaar in onbruik is... Als er enorme bomen door je huis groeien en het omliggende land geen enkel teken van menselijk leven vertoond... Dat soort land vraagt er om om bezet te worden... Kraken noemen wij dat maar vertalingsproggies kennen dat begrip niet.

Morgen meer Of minder T is maar hoe je t beziet

Samson

Lees meer...
Mijn laatste logje over mijn reis ervaring. Als Samson, Sanne of Rienk nog foto's of filmpjs sturen zal ik deze zeker plaatsen :)

Beelden van mijn eerste vliegtuig ervaring :) wow voor het eerst helemaal los van de wereldbol ! amazing gewoon :)

heenreis (aan het eind van dit log de terug reis)

Nadat we aan de grens van roemenie stonden en de hele dag daar hadden staan wachten eerst in de brandende zon en toen binnen met wat drinken en eten aan ons gegeven, omdat ze Rienk en daarna ook Samson niet wouden laten gaan zonder geldige id, werd de reislust een beetje bedompt.. Als die al niet wat was afgezakt bij samson en Sanne aangezien ze 4 dagen op mij hadden gewacht in budapest en ze al 6 weken onderweg waren met de nodige spanningen onderling.

We probeerden de volgende dag tegen beter weten in ook bij servie over de grens te komen maar ook daar werden we tegengehouden. Met alleen een rijbewijs kom je er gewoon niet in..
Tot stil stand gebracht worden bij een grenspost omdat 2 van ons niet aan bepaalde bedachte regeltje voldoen en niet verder mogen over een streep in het zand omdat iemand dat daar heeft neer bedacht en vervolgens wij allen ons er aan houden. Nee jij mag hier niet komen je voldoet niet aan ooit door iemand die wij ook niet kennen bedachte bedenksel en als je het niet gehoorzaamd moet je betalen en we kunnen je zelfs vastzetten. Geloven zo heilig in deze regels ooit door iemand bedacht dat wij nu vinden dat iedereen zich er aan moet houden. Iedereen doet maar. Je ziet gewoon dat mensen gewoon doen wat er gevraagd wordt en je vraagt je wel eens af of een dergelijk grens bewaker wel eens in zijn of haar bed ligt en zich afvraagt waar het nu voor dient wat ze doen. Die ene man of vrouw met een hart op de juiste plaats wordt gewoon aan de kant gezet door diegenen die naleven wat op papier staat. We dachten daar aan het liedje de muur van harry jekkers, alleen een vogel vliegt van oost naar west Berlijn, wordt niet terug gevloten en niet neer geschoten. Zeer treffend bij deze situatie.

Samson moest een handtekening zetten dat hij eraf kwam met een boete. Na een mooi en waar verhaal waarin hij zijn visie deelde, weigerde hij deze handtekening te zetten, hij erkent deze autoriteit niet. En ze lieten het erbij ! Je hebt dus het recht niet mee te werken ? Wat een verassing. Dit geeft toch iets van hoop.
Helemaal terug gefietst en omgefietst om in szeged wat te rusten en te zien of ze Rienk nog lieten gaan. Daar ijs etende op een parkbankje werden we opnieuw gevraagd door de douane die ons was gevolg om onze papieren. Daar zakte mij de moed even wat in de schoenen bij al dat machtsvertoon en omdat ze onze (sanne en mijn) paspoorten nog niet hadden gechecced, hadden ze dat dus nu bij deze in hun auto wel gedaan, met welke reden dan ook.
Maar het ijs was heeeerlijk ! Een plek gevonden aan een gigantisch veld, prachtig ! kilometers zicht en een heldere sterrenhemel propvol sterren. smorgens werden we opgemerkt door de eigenaar van het land die ons eerst weg wilde hebben en nadat hij zag dat we aan zijn gewas hadden gedacht en er niet aan hadden gezeten liet hij ons zelfs wat proeven. Een combinatie tussen lente ui en knoflook erg heftig maar erg lekker en een ontzettend mooi moment !

Er moest na deze hele ontwikkeling (niet over de grenzen komen) gepraat worden wat we nu precies wouden en wat we zouden gaan doen. Illegaal riskeren de grens over te steken of gewoon terug gaan en een andere route bedenken of gewoon iets heel anders gaan doen. Tussen al het fietsen door hebben we hier en daar overlegd en aangezien het gehele gebeuren al te laat was voor 12 mei in Athene en daar de grote assembly niet meer zou plaatsvinden besloot Sanne naar huis te willen en dingen thuis te willen gaan oppakken. Samson en ik besloten samen naar wenen te gaan.

Hoe het Rienk gaat weten we niet, aangezien hij geen enkel middel van geld of elektronica bij zich heeft en we dus geen contact kunnen maken. We hopen dat het hem goed gaat en hij iets heeft kunnen regelen bij die douane post !

Wat omgedoold in het prachtige szeged en uiteindelijk na wat afwijzingen op couchsurfing en een lekkere verrassing van samson een adres gekregen via couchsurfing van Agness. We sliepen bij deze vrouw en haar man en zij raakt met grote kans haar soort van bijstand kwijt omdat er in Hongarije nu een rechtse regering zit die schijt heeft aan sociaal zijn en mensen die het geestelijk zwaar hebben of gehandicapt zijn gewoon aan de kant zet. Waar zij blij was dat haar gehandicapte zoon überhaupt te eten krijg in het tehuis waar hij zit. Erg triest. Toch deelde ze haar huis met ons en mochten we douchen eten en slapen :) erg fijn en erg gelijk gestemd gesprek gehad !

We besloten de volgende dag na een nacht aan de tisza met stormregen om met de trein naar budapest terug te gaan, het vliegveld voor Sanne en voor ons een betere route naar wenen.  Daar aangekomen bleek het zo groots en stads dat we besloten een hostel te zoeken want fietsend de natuur in zou wel een dag kosten.we ontmmoetten in het zoeken daarnaar meerdere nederlanders en friezen was erg leuk ! en het friese stel stelde voor om sanne vrijdag mee te nemen naar nederland. erg lief.
Besloten het er maar even van te nemen want de druk was van de ketel en een echt doel even zoek.

Rondgedoold in vele wijken, wat prachtig was, gewinkeld, gegeten en gerelaxed en hellaas ook ruzie gemaakt, met als gevolg  dat ik  weer thuis ben inmiddels. Ze zeggen wel eens als je met elkaar op vakantie gaat leer je elkaar echt kennen. ik vraag me af of dat altijd zo is want daar moet je dan wel echt intensief contact voor maken met elkaar, werkelijk geïnteresseerd zijn in wat de anders beleving van iets is. Je ziet in ieder geval veel meer van elkaars dingetjes en gedragingen, dat is zeker. En de mate van begrip ervoor ligt dan weer aan de welwillendheid elkaar te willen leren begrijpen.  Het avontuur is dus hellaas eerder afgelopen dan de planning was. Erg jammer en erg verdrietig want het had me geweldig geleken nog een reis met Samson samen te doen op de fiets.
Toch heeft deze reis me veel gebracht.. het gevoel van mogelijkheden gaan zien door creatief denken en dit hele avontuur durven proberen heeft er voor gezorgd dat ik meer kan dan ik dacht met 2 kapotte knieën. Een elektrische fiets was echt een uitkomst voor mij… waar ik eerder al moeite had naar het dorp heen en terug voor boodschappen, fietsten we de eerste dag zon 50 km zonder slaap gehad te hebben (omdat alles zo nat was geregend en ik moest wennen). Mijn kont deed zeer van het zadel en ik was zo stijf als een hark, maar heb het maar wel geflikt! Wie ook vindt dat het niets voorstelde bij wat de anderen al hadden gefietst, wat me ook meerdere malen is gezegd, vond ik dit voor mezelf een mega overwinning en prestatie met mijn gescheurde knieën.

Voor het eerst alleen op reis, voor het eerst met een vliegtuig en voor het eerst in 13 jaar op een soort van vakantie. Door de nare afloop tussen ons ben ik van het hostel alleen naar het station en vliegveld gefietst door Budapest en heb de fiets en dikke tassen alleen ingecheckt, ook alleen weer naar Nederland naar mijn vader en zijn vrouw (was te laat in nl nog thuis te komen met de trein). Dat alles alleen al is voor mij een hele overwinning geweest. Het besef, ik red me wel. En hoe fijn het is die paar mensen in je leven te hebben die je op dat soort momenten mag bellen en die je een hart onder je riem steken zodat je weer verder kan. De steun van de vrienden en familie die ik heb, die me begrijpen en me nemen zoals ik ben en me daar zelfs ook nog om waarderen. En mijn lieve kat thuis die altijd blij is als ik er weer ben en nu niet van mijn schoot is af te slaan haha ! heerlijk en ik ben daar zo ontzettend dankbaar voor. Thuis wachtte ook nog een envelop op me met de afsluiting van mijn lifecoach opleiding, geslaagd met dikke complimenten en een dikke 8 !. De volgende fase in mijn leven kan beginnen.

Wat me over deze hele reis opviel en verdrietig stemde is hoe wij mensen met elkaar omgaan wereldwijd. Hoe afgescheiden we vaak doen en hoe weinig compassie er is voor elkaars situaties of verdriet. Als wij allen in elke situatie met elk mens waar we contact mee hebben of maken, vriendelijkheid en compassie zouden toepassen, gevend en begripvol een helpende hand zouden bieden, verplaatsen in de ander en wat die nodig heeft (of zegt te hebben) ,  simpelweg om het geven, zonder het met iets anders te vergelijken of afmeten, zou deze wereld gewoon al beter zijn. Hoe groots je iets ook wilt aan pakken als het kleine minuscule als een glimlach naar die voorbijganger niet aanwezig is, blijft de verandering lang op zich wachten. Be the change. Welke verandering willen we precies zien? En hoe moet jij je zelf dan opstellen dat je die verandering mee helpt .
Ik besef me dat ik een te hoge verwachting heb gehad van het samen reizen. Meer samenhorigheid en samen gezelligheid had verwacht. En door die verwachting (want zo gaat het altijd met verwachtingen) teleurgesteld in de einzelgänger reis die het voor een ieder was in mijn beleving.. Grote delen van de reis waren stilzwijgend achter elkaar aan fietsen (zie filmpjes) en elk had zijn eigen doelen en handelen. Daar mijn wens en behoefte naar echt contact vaak zo groot is, was de teleurstelling dus ook groter (deed ik mezelf aan) en was ik dus elk afgescheiden moment erg verdrietig. Wat sommigen als labiel ervaren noem ik mijn wereldverdriet.

Het kan zo mooi zijn samen en elk moment dat het dat niet is doet me gewoon intens verdriet. Wat ik hier uit mee neem is dat ik dit hele principe en wens aan occupy mee te doen en aan het eerst gestelde doel van deze reis mee te doen, voor een warmere samenleving, anti kapitalisme en anti bureaucratie des te meer zie zitten en mijn stinkende best ga doen het op één of andere manier in mijn coaching mee te geven aan diegenen die mijn hulp willen.

Al met al een hele ervaring, illusies armer en vrijheid en mogelijkheden zient rijker.  Hoe jammer het ook is dat het zo’ n onverwachte wending kreeg en nu is afgelopen, had ik het voor geen goud in de wereld willen missen.  Ook al had ik commentaar op het weinige echte contact onderling, ben ik intens dankbaar voor alles wat er wel gedeeld is samen.

terugreis

De donau vanuit het vliegtuig gezien ! :)

Lees meer...   (2 reacties)

Uitgechecked en wat gaan fietsen. 2de hand winkel een mooie spijkerbroek warme trui voor 6euro! gaan nog hostel zoeken en sanne haar fiets en spullen overnemen. zij gaat met fries echtpaar wat aanbood midden in de stad na leuk gesprek mee naar nederland rijden vrijdag. samson en ik gaan naar wenen fietsen. lekker aan t eten in leuke tent met buddahbar muziek echt relaxed! lijkt wel luxe vakantie zo haha. mag ook wel is zou hans teeuwen zeggen haha.

Sanne:  begin nu al een beetje onrustig te worden..ga straks maar lekker op pad..te voet wel te verstaan..mijn fiets heb ik over gedragen aan mede-fietser Samson en ik kan vrijdag dus met een heel lief Fries echtpaar in hun auto mee terug rijden via o.a. Praag.

Zitten voor 2.50 toch lekker indisch te smullen! bij de tandem fietsende vriend van het hostel ( die smiddags per toeval ontdekt werd door samson en waar de ligfiets van samson is geruild voor gratis kleding wassen haha. zo'n achteraf steeg met allemaal apparte tentjes, leuk hoor. fijne avond iedereen x
Lees meer...
vanavond een prachtig hostel gevonden waar je met meerdere mensen op een kamer slaapt... gezellige sfeer leuke gozer leren kennen al, en tijd om te douchen drogen eten en fotos en videos online te zetten.. heerlijk.. peukie roken op een balkon met prachtig uitzicht... maar nu echt moe dus lekker slapen...

Gisteren een erg warme mooie dag, genoten van szeged. prachtige plek in een bos aan de tisza. gelukkig weer voorspelling gelezen dus samson en sanne hebben ten+ gebouwd van zeil terwijl ik al luchtbed blazend de muggen probeerde weg te wapperen. we lagen net en het stormweer begon. nu net wakker nat en koud wachtend tot bui wegtrekt naar internetcafe fotos en filmpies uploaden. bak koffie erbij en dan met trein naar budapest.

In budapest aangekomen. sanne is met berrie aant skypen en helemaal blij en samson loopt wat rond te kijken waar we heen moeten. vreselijk gròot en vreselijk druk, bah niks voor mij. hoop hier niet te lang te hoeven rond dwalen. zon schijnt wel, dat dan weer wel.
we reden hoekje om en er was een heerlijk groot park.. beetje natuur doet goed... thanks samson voor t ontdekken ervan :)

Lees meer...   (2 reacties)
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl